Col·labora en la investigació de la FQ marcant la casella solidària a la declaració de la renda

El termini per fer la declaració de la renda és obert des de l'1 d'abril passat i, un any més, es presenta l'opció de marcar la “X Solidària”. És un pas molt senzill amb una gran missió al darrere, ja que aquest gest permet destinar una part de la recaptació a conceptes de caràcter social. De fet, el 2018 més de 300.000 persones es van beneficiar dels projectes de COCEMFE (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica) i les seves entitats, entre les quals hi ha la Federació Espanyola de Fibrosi Quística. Aquests projectes es van desenvolupar gràcies al tram estatal del 0,7% de l'IRPF.

En aquest sentit, l'assignació fiscal de l'IRPF permet a les persones contribuents triar la destinació d'una petita part dels impostos que ja s'han retingut durant l'any. En concret, els permet destinar un 0,7% de la seva quota íntegra de l'IRPF a “Activitats d'Interès Social”, les quals corresponen a la casella 106. Assenyalant aquesta opció a la declaració de la renda, les persones contribuents ajuden col·lectius en situació de vulnerabilitat, l'objectiu d'aquestes subvencions és el finançament de programes o projectes d'organitzacions sense ànim de lucre i ONG.