La revista Nature publica els resultats de la darrera investigació finançada per la Fundació Arcadi

Gràcies a la recaptació obtinguda per la Fundació Arcadi en els darrers anys, la unitat de Fibrosi Quística de la Vall d'Hebron treballa diàriament a larecerca de noves cures per a persones que pateixen aquesta malaltia. Un dels darrers estudis de la unitat ha acabat recentment amb resultats més que positius quant a l'avenç en la investigació per a la FQ.

Es tracta d´un estudi a través del qual l´equip d´investigadors ha aconseguit trobar un mecanisme que, mitjançant només un frotis nasal, permet saber si els medicaments que pren un pacient amb FQ són efectius o no, depenent de la seva mutació. Això vol dir que a partir d'ara aquest procés serà molt més ràpid, i el test de nous medicaments esdevindrà una tasca àgil i menys incòmoda per als pacients.

L'estudi de La Vall d'Hebron ha estat publicat en una de les revistes científiques amb més reputació del món, anomenada Nature, i es pot consultar a través d' aquest enllaç

Treballant per a la investigació

La Fundació Arcadi continuarà treballant per recaptar fons que serveixin per finançar investigacions d'aquest tipus a través de diferents iniciatives que es desenvoluparan al llarg de l'any. Una de les properes accions més importants en aquest sentit és La Nit Bufona, una gala benèfica que celebrarà la seva segona edició l'octubre de 2022, després de dos anys d'aturada a causa de la pandèmia. La seva primera edició, celebrada el 2019, va aconseguir una recaptació de més de 45.000 €.

Vols saber més sobre on hem destinat els diners recaptats?